Monday, May 30, 2011

what a day???~

kesian kat cik blog sebab sudah sekian lama ditinggalkan bersawang....dan tetibe malam ni aku rasa nak conteng-conteng kat sini kejap sementara menunggu download movie(s) aku siap...lalalala~

duduk rumah...bangun pukul 2 ptg..makan+tgk TV+ main tenet+ berguling-guling dgn anak-anak buah adalah hari-hari yang kurang berkualiti...malam pulak keje melepak sampai ayam berkokok then balik umah tido..begitu lah seterus dan seterusnya buat masa ini...

buat masa ni aku sedang memburu kerja dan jujurnya aku mmg tak suka lah nak menganggur duduk tak buat apa lama-lama ni...duit pon tak de..cukup la dah 2 minggu melalui hari-hari tidak produktif macam ni...sumpah bosan dan anti-climax...so kepada siapa-siapa yang nak offer aku kerja yang related dengan aku maka sangat la aku berbesar hati untuk mempertimbangkan...hahahahahah....~

aku nak cite sikit la pasal "expectation"..maksud aku expectation orang lain kat kite..n how its effected ur life..kadang-kadang aku sedar yang sebenarnya kita selalu hidup dalam kerangka yang di buat oleh pandangan atau jangkaan orang lain terhadap kite then kite terpaksa follow benda tu sbb tak nak orang kecewa atau mengata...kadang-kadang orang selalu bagi high expectation kat kite yang sebenarnya kita pon tak suka(either tak tercapai atau mmg tak nak buat) dan tak expect untuk ke situ...suck...aku tak suka keadaan macamtu...sebagai contoh bila ko punya result tiap-tiap sem gempak then org akan expect ko budak pandai then mesti la sem seterusnya ko kena gempak jugak...bila org dah letak expectation mcm tu kat ko so dengan sendirinya ko terpaksa struggle gile babi sebab takut bile ko teruk orang akan mengata..contoh nye la...takde kene mengena dengan aku pon...hahahahahahah~

satu lagi kita selalu buat satu-satu benda on reason of others opinion atau pon on others punya views...contoh nya ko nak buat somethings good then ko pon terfikir "aku ni dah la jahat...nanti orang cakap apa pulak..konon-konon nak tunjuk baik la tu" contoh la...ataupon dengan kata lain "rasa segan sebab takut orang mengata"...aku pon kadang-kadang ada perasaan macamtu...tapi bila di timbang-timbang dan di fikir-fikir balik sebenarnya fikiran ni sgt kolot dan aku malu sebab aku pon pernah terfikir macam tu...sumpah susah nak twist balik mind set kita to ignore people views...kita macam-macam mana pon mesti akan take into consideration benda ni(pandangan orang lain) before nak buat somethings...so kita seolah-olah duduk dalam lanskap yang orang lain buat untuk kita to make some moves...lagi-lagi kalau benda baik dan surrounding kita adalah yang tak berapa elok...dats why la kerja dakwah tu susah dan bukan benda yang senang...so sape-sape yang istiqamah dalam kerja-kerja dakwah dengan mempersetankan apa orang nak kata memang dia seorang yang super AWESOME dan super HEBAT...aku SALUTE SPRING...hahahahahahaha~

lastly aku pon tak tau apa yang aku meraban...tapi at least aku harap siapa-siapa yang baca benda ni dapat la point yang aku nak sampaikan even ayat aku berbelit-belit mungkin sebab lama tak menukil dan mata dah makin ngantok...hahahahaha...babai~

*tengok jam dah pukul 3:15 am...nampaknya esok bangun pukul 2 pm lagi...what a day..sigh~~

bersedia untuk di temuduga

6 comments:

  1. woit Amar~
    relax2....
    mmg expectation org ni pelbagai2 kt kita...
    only we know who is actually we are.
    aku bg contoh...bila abeh SPM org akn tya..
    dpt U mna??
    dh dpt U, tya plak..bila nk abeh???
    dh abeh, tya lg, bila nk keje?? dh keje tya plak, bla nk kawen?dh kawen tya lg...
    bila nk dpt anak?? dh dpt ank no 1 tya plak bila nk dpt yg seterusnya..huh..penat tu mmg la penat la nk jawabnyer...tp tu sume lumrah dunia.nk xnk, bila smpai 1 tahap..org akn tetap tya gak cane pon..ape2 pon, kita kna ready dgn jawapan yg relevan..haha~
    so, best of luck..wish ko dpt keje cepat2...mmg boring pon dok umah lama2~

    ReplyDelete
  2. @aimy...panjang nye komen ko aimy...hehehehe...btw thanks for ur opinion n advice..~

    ReplyDelete
  3. ak pn nk keje gk.. x tau nk wat ape kt umah.. huhu

    ReplyDelete
  4. @fathiah...keje la kat legal firm ko dlu..kan die nk amik ko~

    ReplyDelete
  5. amar..sunggoh..selama ini baru ku tahu mung ada blog..hahaha..lek la mar..ko doa je banyak2 wat la apa2 yang patut..klu tak pun ko g je keje kat mn2..xkisah la keje apa yang penting halal..drpd ko duk tanam2 anggur je kat umah tu..bg besar sket ko punya experinece ttg hidup..g kuar uma..jgn duk terperap..byk lagi ilmu alam yg kita nak kena serap..yg (+) la bukan yg (-)

    ReplyDelete
  6. @cik cotton candy...ak igt sape la td...huhuhuhuh...btw thanks~

    ReplyDelete