Sunday, February 13, 2011

meh aku nak ceritE~

lama jugak aku x lepak sini...ada la nak dekat seminggu...kadang-kadang malas juga nak meng-update blog segala ni...banyak je dalam pita fikiran aku ni nak aku cerita tapi bahagian nak menaip tu yang bapak malas nye..hahahahaha...so supaya tak bersawang blog aku yang kunun haritu berkobar-kobar sgt aku nak buat..jadi  aku wat summary la apa yang menarik dalam seminggu ni...~

GLOBAL-

of coz la isu resignation of HOSNI..kan..kan..padan muka ko syaiton...hahahahaha..semua orang tau pasal cerita ni...tapi nak jadikan cerita ada jugak la sorang membe aku  tanya kat aku masa aku dok syiok2 cerita pasal si hosni ni.."amar..hosni mubarak tu sape ek??"...rupenya ada jugak orang yg x tau...kesian gak la..so utk x mengaibkan membe ni aku pon buat2 macam x berapa tau jugak la then aku buat2 tanya encik google seterusnye sama2 baca kunun2 tambah knowledge pasal current issues...so x la nampak macam dia terok sgt..huhuhuh...balik ke cerita encik hosni tadi...alhamdulillah doa kita semua di makbul Allah...insya'Allah lepas ni ikhwanun muslimin pulak pegang Mesir (sama2 la doa)...so Palestine pon dapat la bernafas sikit...dan dengan sendiri kita boleh jangka la yg umat Islam akan semakin kuat...next kat MALAYSIA pulak ye...heheheheh~

TEMPATAN-

selepas kemenangan BN di TENANG lepas ni ada lagi pilihan raya kecil...di pahamkan dari info kawan aku tadi sorang lagi ADUN KUALA KRAU PAHANG meninggal dunia..innalillahi wainna ilaihi rajiuun...so sape pulak menang pasni xtau la..sikit je la pasal politik...bosan kot...hehehehehe...~

SUKAN-

cerita sikit pasal sukan..hero harimau malaya SAFEE SALI akan ke kelab INDONESIA la pulak kan..huhuhuhuh...kelab PELITA JAYA...mula dari 14 Feb 2011 sampai hujung Jan 2012...katenye nak tolong kelab ni yg da hampir2 out dari league Indon...katenye lah..aku pon x tau la kalau ade interest lain...nak merasa main kat luar Malaysia kot..(indon je pon) kire over THE sea la tu...hahahahaha...ade pro n cont gak...bagi aku x payah pegi la kalau stakat indon tu..League kita baru nak kuat...dan2 hero blah plak...tp at least ada gak la pemain kite main kat luar...walaupon...hahahahah...berapa nilai perpindahan x disclosed pulak kan...mana la tau sama mahal dengan FERNANDO TORRES pegi CHELSEA 90 juta pound...hahahahahah~

PERSONAL-

minggu lepas bilik aku baru dapat perabot-perabot baru...katil dan almari...hahahahahah...berbaloi la kalau nk di bandingkan dgn perabot lama zaman aku x lahir lagi tu tercongok kat bilik aku ni...tahun 1984 punya robok kot...pintu pon terkulai2 da nk tercabot...so tetibe pihak asrama baik hati bagi yang baru...jumaat hari tu pukul 8 pagi pintu bilik da kena ketok...kene keluarkan almari dan katil lama..da la bapak bagak nye...angkat katil..pecah almari dan masa tu baru la aku sedar yg selama ni aku dok dalam habuk dan sampah..hahahahaha...alang2 tu terus la aku dan roommate bergotong royong bersih bilik..lepas masuk perabut baru dan bilik pon da bersih kaw2 dengan mop lantai segale..aku rasa macam duduk dalam bilik hotel 5 bintang kot..siyes x tipu...tp biase la kan...yg indah hanya sementara...hahahahaha...terbaik la roommate aku yang bersungguh2 bersih bilik...bapak punye letih...dah petang baru selesai semua...tp puas hati tgk bilik aku cantik...hahahahahah....~

minggu ni jugak ala-ala bz sikit...biasa la aku kan budak LLB..so kena la  "Look Like Busy"...hahahahaha..damn...kami budak2 sem akhir kena anjur NATIONAL CLIENT CONSULTATION...so sabtu ni semua budak2 law Uni lain akan berkunjung la ke UniSZA ni bagi melansungkan pertandingan ni...aku pulak rabu sampai jumaat ni ke UKM kunun jadi perserta untuk DEBAT PIALA KETUA HAKIM NEGARA...hahahahahaha...lawak kan?? 1st time dows join benda2 camni selama aku jd student U ni...hahahahah...x prepare apa pon lagi...training haram xde.. dah usul debat pon baru dapat td...nak buat camana debate ni participant nye wajib budak law tahun akhir...dah sape lagi la budak kelas aku nak joint benda2 ni...so aku dengan poyonya involve la..sebab aku reti la sikit2 nak memekak-mekak dan bertekak tekok ni (ayat hero)hahahahah...tp bukan aku yang vote untuk diri sendiri ye untuk jadi peserta (plz take note) and the best part is aku hanya ke kelas 2 hari je la minggu ni...ahad dan isnin..selasa cuti (maulidurrasul)..pastu ke ukm 3 hari...itu yang terbaik...heheheheheh~

*lagi 2 bulan nak habis blaja...cepat-cepat la masa berjalan...hahahahahah~

7 comments:

  1. @sharifahzakiah...saya kan penglipur lara..heheheheheh~

    ReplyDelete
  2. @haziqah...meh la datang bilik...ummu sulaim 114..~

    ReplyDelete
  3. best2..tapi uitm juara debat kan..kan..cmner senior amar arafat leh x menang ni..

    ReplyDelete
  4. @zalehasiah ahmad...kami amatur shj...huhuhuhu~

    ReplyDelete