Thursday, February 3, 2011

Oh Melayu~~

mula-mula aku nak post entry aku ni pasal benda lain..tapi sambil2 aku main facebook tadi aku ternampak la satu statement minah MELAYU mane tah kat komen status membe aku..statement beliau berbunyi begini "OMG..i hate malay movie girl"...hahahahah..aku pon cepat2 la bukak page minah ni..mana la tau rambut blond ke..mata biru ke..nak gak aku add simpan dalam frenlist aku...tapi bile aku bukak tgk muka TEMPEYEK melayu gak..igt anak mat salleh mane tadi...hahahahahah~

aku bukan ape..ko tu x payah la nak poyo sgt cakap cite melayu hampeh ke rubbish ke hape..dan dok puja2 cite mat salleh tu cam bagus sgt...of coz la dari segi teknologi dieorg power...bleh wat macam2..tp x payah la nk ckp mcm filem kite ni suck gile sebab x bleh buat tu semua...pastu minah ni bleh plak cakap yang filem melayu ni xde content n moral value..semua bodo2..dan sape yang tgk sama bodo la mcm cite hantu mak limah tu (ni aku translate kot bahasa MELAYU la..sbb minah ni kan anak omputih..kena la speaking)..dgn aku2 pon kene bodo ngn minah ni sbb sokong filem melayu..hahahahah..tp aku kesian gak mentality minah ni..dia x tau ke yang movie ni ade byk genre..ada comedy..ade horror..ade yang life story yang inspiring n ade la life morality dlm tu..abes tu cite AMERICAN PIE..MEET THE SPARTAN..SCARY MOVIE..ZOMBIE LAND dll lagi tu byk la pulak moral value...x bodoh pulak cite camtu kan??hahahahah...ko nak banding HANTU KAK LIMAH tu dgn WINTER's BONE x dapat la cik kak manis oi...~

kalau ko nk comment on particular movie contohnya ko nak cakap ada yang x berapa bagus dalam sekian2 movie contoh nya cerita damping malam slow ke..effect x bagus ke..its ok la kalau camtu..tu fair comment la kirenye..kurang2 pengarah2 bleh amik bende tu utk improve cite dieorang...kalau camtu x kesah pon..aku pon ade certain2 cerita yang aku rasa x best dan x sampai maksud..tp bukan la cakap "aku benci cerita melayu" dan "perfileman kita x ok..sape tgk filem melayu sama je bodo mcm filem tu"..itu sudah lebih..tu dah masalah mentality x berapa nk betol..~

aku bukan obsess kat cite melayu ke ape..aku tgk je semua movie..tamil pon aku tgk..tp xde la sampai nk kutuk2 cite melayu cam gampang ke ape...AKU MELAYU kot..yang mana bagus aku cakap bagus la...semua benda perlukan masa utk improve..kalau camtu suh je la pengarah2 malaysia ni stop buat movie...sebab semua cite melayu xkan bagus..sbb itu "cerita melayu"...kolot la pemikiran camni...mak bapak ko pon membesar ngn cite2 p.ramlee gak...xlama lagi keluar plak statement...
"i hate malay language" padahal cakap english asyik ulang benda sama je.."OH MY GOD"..itu je la..hahahahahah~

klik kat gmba tu utk clear image..


*apa2 pon aku tetap bangga sebab aku ANAK MELAYU~

11 comments:

  1. haha, aku dok suke tgk cite melayu kat wayang..lg suka tgk kat rumah.

    minah ni kalau karoke ngan aku, for sure kutuk aku nyanyi lagu dangdut kot. Ye la org ada kelas, nyanyi lagu RIHANNA blake.heee

    ReplyDelete
  2. Layan orang gila, kita akan jadi gila. haha.
    aku bangga dengan MALAYSIA & MELAYU!

    ReplyDelete
  3. @ted...euwww...lagu melayu??xkelas lansung..i nyanyi lagu omputih k...hahahahahaah~
    @amshyar...dats d spirit...~

    ReplyDelete
  4. layan jek orang tuh

    pastu gelak2 dengan reply separuh akal

    ReplyDelete
  5. @wairai..kadang2 seronok jugak layan org cmni..hahahaha...bleh gak merasa dapat "idiot"..hahahahah~

    ReplyDelete
  6. cara la ko endingkan argument tu...mesti terasa bdk tu.

    byk malay movies yg boleh dibanggakan~

    ReplyDelete
  7. ahaha..kak ted...sy pon xnk da tgk kat wayang sebab xlame tu, kuar tv..haha..last tgk wayang cite melayu lagenda budak setan, tup2...kuar kt tv da pastu...hu..membazir :( kalo jangan pandang belakang berbaloi tgk kat wayang..hehe...

    amar: cite melayu ade je jln cite yg bgus, tp xde org nk tgk cam hati malaya 1957..hehe...

    ReplyDelete
  8. Amar, ak bc gak korg punye comment tu...minah tu memg poyo tak sedar diri...kantoi,die pun de layan gak hantu kak limah..haha~
    die ala2 minah yg "im feel stupid when im speaking in malay"
    hahaha~

    ReplyDelete
  9. @luq...aku bukan nk gadoh..cume nk bg same2 sedar diri..huhuhuh~
    @nur...tu la masalah mentality..asal "melayu" je semua la x bagus...n d worst part is when its spoke up by malay tu sndiri..~
    @shera...ego nk buat cmne...dlm hati sbnarnya nk gak tgk cite melayu tu..tp takut nnti nmpak x "matsaleh" pulak..hahahahah~

    ReplyDelete
  10. tp cite melayu tu maksudnye ape???? cite dlm bahasa melayu ke?? atau cite tu org melayu buat ke??? david teoh tu dh masok islam ke??..

    hahahahaha......ke cite kg pisang..

    ReplyDelete
  11. @without prejudice...cerita melayu yang dimaksudkan adalah cerita yang menggunakan medium bahasa melayu ataupon kebanyakkan nya dilakonkan oleh orang melayu yang menunjukkan latar sosio-budaya melayu...persoalan david teo pula akan terjawab apabila anda melihat raja lawak musim terbaru...hahahahhahah~

    ReplyDelete