Wednesday, January 26, 2011

:: saya pelajar C+ ::

hari ni last kelas sebelum cuti mid term + cuti raya cina..setiap khamis mmg aku x ada kelas...itu yang menarik tentang jadual aku tapi sebab cuti satu hari ni lah kelas2 aku pada hari2 lain kaw2 padat..cam shial..dari pagi sampai petang dan beberapa kelas malam...so macam semester2 sebelum ni ponteng kelas mmg jadi hobi aku lagi2 kelas pagi dan nak2 kalau jadual ketat macam sepender...~

cakap pasal ponteng kelas...aku dah kena mark dengan lecturer(s) aku..stakat ni yang meng"express"kan kekesalan beliau baru sorang..xtau la kalau ada lagi yang dah meluat dgn perangai bangang aku ni...aku benci kelas pagi..mane idak nye..malam2 tidor time toyol pon dah abes wat overtime...(aku study kot)hahahahah...damn~


sir A : kali ni dean dah suruh bar student yang exceed limit utk attendance..(sambil mata jeling kat aku)
aku: (senyum kelat)
sir A : (mengajar satu topik and nak come out dgn example utk topik tu) "cth nya AMAR selalu x datang kelas"
aku: (dalam hati)"x relate lansung..." (dan buat muka yang paling manis di dunia)

walaupon dah kena perli2 camtu tapi bila pukul 7: 30 am je aku rasa ngantuk aku tu menjadi2 pulak..masa lepas subuh tu xda la ngantuk kaw2 macam time pukul 7:29 am..adoi...

sir A: amar is a C+ student (tiba-tiba keluar statement tu)
aku: (buat2 blur dan tanya membe sebelah)"apa sir cakap tadi??"
sir A: tapi kalau xda amar x ceria kelas kita ni...saya pon xtau nak buat joke macamana...(adakah ini ayat cover)
aku: hehehehehe...(muka 15sen)

awal2 semester dah dapat gred dah..tenkiu sir..at least x fail utk subjek ni...tp kalau 2 subjek dapat c+ masak gak aku..hahahahah...down~

sir A: sem ni saya nak strict sikit...kamu jawab la bagus2 sikit..x kan saya nak bagi amar A??
aku: (dgn spontan jawab dan aku pon x tau asal aku keluarkan statement ni) "saya jurist dapat A sir"
sir A: betul ke ni??(mcm x percaya je aku dapat A utk subjek dia sem sebelum ni)
aku: (nk cover balik statement aku takut dak2 kelas aku ingat aku nak tunjuk pandai)"sir nak buat re-check paper saya ke??"
murid-murid: hahahahahahah(ketawa)
aku: (dlm hati)"muka aku x layak dapat A ke??"

apa2 pon aku sayang lecturer aku...lagi2 sir A sebab dia paling ikhlas dan jujur...kalau xada lecture camni sampai bile2 aku ni x sedar diri...bangang betol..*tapi kenapa kelas sir banyak pagi???sir x ngantuk ke??*

10 comments:

  1. ko tetap idola aku mar.. student gred A+.. hehehe

    btw, name aku ziera.. g baiki kat blog list nuh.,. haish~

    ReplyDelete
  2. xsuke gak kelas pagi...aku pon da kena perli ngan mber2 yg syg kn aku..hehe...kan ziera kn ;p

    ReplyDelete
  3. name aku pon salah..hehe..nak komen gak..zulaikha... :D

    ReplyDelete
  4. @wairai..ak x g kelas mlm ni..babai..hehehe~
    @ziera...tahu la dean list student..huhuhuh~
    @nur zulaikha: ko pon suke ponteng ke??padahal baru skali je skip kelas..huhuhuh~

    ReplyDelete
  5. sekali???!!! haha..mesti mase aku skip kelas, ko pon skip same..tu la ko xtau...

    ReplyDelete
  6. sir sayang ko tu sebenarnye.. terimala hakikat tu.. haha..
    weh.. asal name gegurl ade 'mek'.. xbeh lasung.huh!

    ReplyDelete
  7. @nur..tp nape name aku je kene mention..hahahahah~
    @sara...ala.."mek" tu kan sweet..hehehehe~

    ReplyDelete
  8. haha! budak laki kn de 8 kerat je. obvious sgt kalo ko ilang~ ngee!

    ReplyDelete
  9. @nur...tp aku dah dapat gred c+..so kalau ponteng lagi pon xpe..heheheheh~

    ReplyDelete