Tuesday, January 25, 2011

mencari kekuatan~

for this time mungkin aku punya entry's headline sounds cliche atau korang rasa macam aku nak cerita pasal moti-BASI cam tu kan...hahahahah..tajuk2 macam ni biasa akan di labelkan "macam gampang" oleh sesetengah blogger sbb aku slalu gak cam terdengar2 yang orang bosan dengan entries yang berbaur "get a life" ni...hahahahah~

sebenarnya aku baru je tgk satu movie ni yang di muat turun oleh roommate aku iwan (bukan nama sebenar) tajuk cerita ni "I SPIT ON YOUR GRAVE" cerita ni lakonan Sarah Butler yang mmg sgt cun..in fact movie yang aku tgk ni mcm re-branding la yang lama punya cite (cerita yang sama dgn jalan cerita yang sama..pernah main kat panggung thn 1979) cerita ni considered one of the most disturbing movies all of time..~

ceritanya pasal sorang minah ni pergi kat hinterland of US n aku pon xsure kat mana utk cari idea utk buat novel then dia kena rogol n tortured by some guys yang cam shial..pastu dia come back utk revenge balik..aku bukan nak merapu atau pon jadi tukang kata utk filem ni..tp aku dapat something yang aku rasa bagus la utk aku dari cerita ni disamping boleh tgk aksi2 menjolok mata dalam cite ni..(gurau je)hahahaha...~

1979

latest yang aku baru tgk tu..

satu lagi aku baru discovered satu video ni dari youtube dan mungkin korang pernah tgk pasal mamat Nick Vujicic yang x ada kaki n tangan dari kecik tapi boleh berjaya kaw2 dalam hidup dia dan boleh buat macam2 dgn keadaan mcm tu...aku rasa mamat ni mmg inspiring aku sgt2~

points yang aku nak cakap kat sini ialah:

1) dari movie tu aku dapat tgk yang kalau kita ni dapat mcm2 tekanan yang memang bagi kesan kaw2 dlm life sebenarnya benda tu akan jadi sumber kekuatan yang kadang2 kita x boleh imagine yang one day kita akan jadi sangat kuat atas apa yang kita suffer sekarang..minah tu perempuan kot..tp bleh lawan 5 org lelaki yang kuat2 by her own utk balas dendam sbb dia punya perasaan benci+bengang tu sgt kuat sampai dia boleh jd kuat dan yakin utk beat lelaki2 tu...

2) aku bukan nk suruh atau galakkan korang balas dendam ke ape cuma kalau sekarang kita asyik membebel dan mengeluh pasal tired of living ke..bebanan2 yang dah x boleh handle ke..sakit hati dgn org ke..tu semua sebenarnya SUMBER KEKUATAN utk jadi kuat nanti...

3) korang mungkin boleh ckp everything is possible dalam movie..tp aku cakap yang benda tu mmg real dan boleh jadi dlm real life..siyes boleh..damn..aku suka cite ni..hahahahahah~

4)pasal mamat OKU tu paling aku impressed..mungkin kita selalu dgr ceramah moti-BASI dari motivator yang sempurna+kaya raya ada DR n dato' bagai...ataupon dari kawan2 yang cakap "ko boleh" atau " sabar la..aku tau ko kuat" or whatever kata2 peransang dan motivasi..tp dieorg x bleh nak prove yang dieorg pon bleh handle life yang mmg suck kadang2..tapi mamat ni mmg terang2 aku tgk x sempurna macam kita..dan aku bleh imagine macam mana dia harungi hidup dari kecik kena ejek+ situasi yang orang lain boleh buat tp dia x boleh..inferiority complex dan mcm2 lagi..tp skrg dia proved to the world yang dia lagi kuat dari kita yang asyik mengeluh n give up ni...semua tu piece of shits je..padahal kita bapak la sempurnanya..salute spring la kat mamat ni..~

so tu je la yang aku nak merapu kat sini..hahahhahaha..kalau korang rase entry aku ni mcm ala2 moti-BASI gak ikot suka korg la..cume aku nak kongsi la ngn korang mana lah tau bleh bagi korang kekuatan gak ke..hahahahahaha...jom revenge~

*MAHA KUAT dan MAHA PERKASA tu ada..DIA bagi ujian utk jadikan kita kuat~











5 comments:

  1. inspiring bro...good 4 u..wish i could b as positive as u r..

    tapi bro nick tu wat mata bergenang je..hehhe~

    ReplyDelete
  2. masa 1st time aku tgk nick tu, nangis oi

    ReplyDelete
  3. @ luq..aku mls nk bg ayat cliche..ko yang tentukan hidup ko~
    @ nabilah..aku pon..hahahahah(gurau je)

    ReplyDelete
  4. bak sini sop kopi cite tuh..

    ReplyDelete